Kerst! Dag 11 en 12

26 december 2018 - Krabi, Thailand

Het is Kerstmis!! Yay...! Hmmm merk er eigenlijk niets van. Ja er staan overal kerstbomen, maar door de temperatuur en zo zonder familie is er echt niets kerstigs aan... we missen jullie! Het is helaas niet anders. Gelukkig is er facetime en whatsapp om contact te houden. Heb ik al gezegd dat ik van internet hou??

In de trein naar Chiang Mai heb ik voor vandaag een fietstour geboekt. Het is in Bangkok goed bevallen dus dat willen we nog wel een keertje! De tour loopt buitenom de stad. We zijn toch wel een beetje verwend denk ik: de tour loopt hoofdzakelijk langs drukke tot mediumdrukke wegen en het sightseeing is daardoor vrij beperkt. Onze gids Ohm loodst ons keurig langs de route en opnieuw valt ons op dat iedereennondanks het harde rijden keurig wacht als Ohm gebaart dat ze rustiger moeten rijden of even moeten wachten. Hoogtepunt is een boerderij waar ze allerlei kruiden en groenten verbouwen. Oh ja en enorme kikkers kweken! We krijgen allerlei kruiden om te ruiken. Sommige zijn echt zoals thuis: koriander en mint. Andere kunnen we niet thuisbrengen, hoewel we er wel al een aantal in ons eten hebben gehad zo te ruiken. Jum! Ik word er heel blij van en Silke herkent meteen een kruid dat ze in haar thee heeft gehad. Geen idee wat het is, maar ze is er gek op en het blad moet in haar zak. We eten bij een lokaal tentje waar ik bijna m’n handen in het mannenurinoir was. Oeps! Gelukkig zie ik net op tijd dat de bak het urinoir moet zijn en zie ik de “gewone” wasbak waar keurig zeep staat. Thank god voor de hygiënische Thai! We krijgen een lokale specialiteit: curry met noodles en een soort krokante noodles erbij. Het is echt heerlijk! Toch nog een hoogtepuntje hehehe. Silke eet keurig met stokjes en smult van een soort noodle soep. Morris kan niet achterblijven en begint ook al met stokjes te eten!

Na de tour lekker een gezamenlijk middagtukje en naar het zwembad. Dat is kkkkoud en ligt ook nog eens in de schaduw brrrr. Even plonzen en weer afdrogen. Het is nog vroeg dus we halen een ijsje en lopen naar een restaurant waarover ik heb gelezen dat vlak achter ons hotel blijkt te zitten. Onderweg scoren we nog leuke kettingen voor Silke en mezelf en een armbandje voor Morris. Dat we vroeg zijn blijkt een voordeel. Er staat een korte rij maar na een kwartier zijn we al aan de beurt. 30 minuten later is de rij véél langer dus we highfiven elkaar: yay voor de kindertijden!

En dan... Het eten is LEKKER!! Echt top en dat op eerste kerstdag! Oef, we overwegen nog een gerecht te bestellen maar gaan voor een toetje en dat is maar goed ook: ik krijg het niet op, ramon met moeite.

De volgende dag hebben we niets op het programma. Maar goed ook, twee dagen excursies achter elkaar merk je wel aan de kinderen. Ze zijn moe. Omdat het ontbijt niet veel soeps is in het hotel gaan we ergens anders ontbijt halen. In Chiang Mai is nog véél meer te zien en te doen, maar ik vind het hotel ongezellig en het ontbijt zo magertjes dat ik blij ben dat dit de laatste dag is. Geeft niks, we gaan onderweg naar Krabi en morgen naar Koh Lanta!!! Inpakken en wegwezen dus!

Omdat we om 12u moeten uitchecken zijn we vroeg op het vliegveld. Morris wil niet slapen helaas dus is eventjes ongelukkig als we in het vliegtuig gaan zitten, maar dat is al snel over. In het vliegtuig wil hij wederom niet slapen. Jammer maar helaas. We komen na een rustige vlucht van ruim 1,5u aan in Krabi. Taxi pakken, guesthouse gevonden en slapen! Morgen ferry naar Koh Lanta. Op naar paradise...

1. Rene Boekel:
    26 december 2018
    En gelukkig weer veilig geland 🛫🛬 veel plezier.
  2. Carla:
    26 december 2018
    Weer hele beeldende verhalen en de foto’s maken het plaatje compleet! En wij hebben jullie net zo gemist, gelukkig is er FaceTime en waren we toch heel dicht bij elkaar. Vanaf nu weer eeen hele mooie (strand)vakantie toegewenst! Heel veel plezier met elkaar! Kus voor allemaal