En route!

2 augustus 2019 - Amiens, Frankrijk

Vandaag vertrekken we vanaf de eerste overnachting richting de kust. We hebben geslapen in een prachtig gerestaureerde boerenhoeve. De hoeves in dit gebied zijn bijna een soort chateaux: een hoge poort als entree, een vierkante binnenplaats en rondom de woon- en (voormalig) werkgebouwen. Na een heerlijk ontbijt (oh die croissaints 🥰😋) vertrekken we om 10u. We zijn een beetje blijven plakken bij het ontbijt, lekker gekletst met een canadese, duitsers en de franse boer en zijn vrouw. Mijn frans is behoorlijk roestig, ik versta een hoop, maar praten... gelukkig verstaan zij dan weer engels. Schakelen tussen duits en frans is een uitdaging: ik bestel bijna een koffie in het duits bij onze franse gastvrouw haha.

Na vertrek duiken we de binnenwegen op. Eens kijken hoe dat bevalt. Iedere kilometer ligt er wel een begraafplaats van soldaten uit de 1e en 2e W.O. Bizar.

De planning is Rouen, maar we komen langs Amiens en besluiten daar te lunchen in een parkje en wat leuk: er is een compleet kinderspeelparadijs ingericht in het park. Met loungeplekken, koffie en crepes! We vermaken ons hier wel!

Een van de hoofdpersonen uit mijn boek is hier geboren en wordt wees doordat de pest uitbreekt. Er is een mooie scene die zich in de kathedraal afspeelt dus die bekijken we nog even. In de auto slapen de kids met 5min dus we hebben een rustige reis voorlopig hehehe. Rouen slaan we waarschijnlijk over, dan zijn we tegen etenstijd in Saint-Étienne-la-Thillaye waar we in een soort stadsherberg zullen slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rene Boekel:
    4 augustus 2019
    Heel mooi dat kaarsje wat Silke heeft aangestoken voor Marijke, ik effe een traantje pikken.