Shoppen, wind en regen

4 januari 2019 - Ko Lanta, Thailand

Ga je in december naar Thailand omdat het dan “lekker geen regenseizoen” is, komt er een tropische storm... oeps.

Gisteren was een bewolkte dag dus hebben we voor het eerst iets ondernomen (nou ja, naast alle uitstapjes naar heerlijke restaurants natuurlijk 😜). We zijn naar Old Town geweest. Wat eigenlijk gewoon één straatje is met mooie huizen en allemaal souvenirshops. Heaven!! We moesten uiteindelijk pinnen om de taxi terug te kunnen betalen. Goed geslaagd dus! We hebben zelfs een mooi schilderij op de kop getikt van een lokale schilder, lekkere toeristen die we zijn haha.

Na onze middagtuk om 16.00u las ik ineens op facebook over de storm. Bij de receptie stond keurig een bord bleek later, maar daar waren we nog niet geweest. We hebben ons even ingelezen en de situatie is ongeveer als volgt:

De storm zal hier op Koh Lanta op vrijdag (vandaag) aan het eind van de middag behoorlijk regen geven, daarna zwakt het weer af. We zitten in een fijn hotel dat goed gebouwd is en niet direct aan het strand dus daar geen zorgen over. Er gaan in ieder geval vandaag geen boten vanaf Koh Lanta maar we hoeven nog niet weg.

Morgen (zaterdag 5-1) wordt iets spannender want we hebben een vlucht geboekt om 15.00u vanaf Krabi. Ons plan was om met een taxi naar Krabi te gaan. We moeten dan een brede rivier oversteken met een veerpont waar de auto ook op gaat. Het is natuurlijk even de vraag of die morgen alweer vaart, maar vooralsnog verwachten ze hier van wel.

Daarna dus het vliegtuig. In Krabi kan de staart van de storm dan misschien nog problemen veroorzaken. Mogelijk gaat ons vliegtuig dus niet die dag. Dat is geen probleem: we vliegen pas terug naar Amsterdam op de 7e en dan zal de storm echt helemaal voorbij zijn.

We houden de situatie goed in de gaten en hebben verschillende opties uitgewerkt.

- Voor de zekerheid een hotelkamer geboekt vlakbij Krabi Airport voor het geval we daar vastzitten
- Er is iets zuidelijker, waar de storm minder problemen zou moeten veroorzaken een vliegveld waar we eventueel nog naar kunnen uitwijken om vanaf daar naar Bangkok te vliegen.
- er is contact gelegd met KLM voor overleg in het allerslechtste geval dat we de 7e niet op tijd zijn voor onze vlucht (12u s’middags), maar ik denk echt dat dat gaat lukken.

Het is logisch dat jullie je zorgen maken, wij vinden het ook spannend. We nemen geen risico’s en wegen alles goed af. Zou de 5e onze vlucht vertrekken, maar vinden we het weer toch te slecht, dan gaan we gewoon niet. Vandaag wordt lekker een hotel-tv-jacuzzi dagje, we hebben leuk contact met een stel Australiërs in ons gebouw dus we komen de dag wel door.

Morgen kunnen we denk ik de boel goed beoordelen en gaan we kijken wat de beste optie is. We houden jullie op de hoogte!!

1. Mariëlle:
    Lieve Ramon, Wiets, Silke en Morris,
    Bedankt voor jullie bericht. We hopen dat jullie niet te veel overlast van de verwachte storm ondervinden. Houdt ons ajb op de hoogte. Liefs
  2. Wietske:
    4 januari 2019
    Het waait een beetje en het is bewolkt, maar geen regen nu. Dus het valt hier echt alles mee.
  3. Rene Boekel:
    4 januari 2019
    Doe maar voorzichtig liever wat later maar wel veilig thuis 😘
  4. Wietske:
    4 januari 2019
    Nog steeds geen heftig weer hoor hier 😇.
  5. Cindy De Vogelaar:
    4 januari 2019
    Fijn om te horen dat jullie er niet mega last van hebben. Goede reis morgen en hopelijk is het ergste nu geweest. We weten dat jullie niets onverstandigs doen.
    😘
  6. Wietske:
    4 januari 2019
    Het is inmiddels na tienen en het hoogtepunt van de storm komt hier nu langs: Meer een storm in een glas water 😜. Op het strand is het een beetje zoals een gemiddelde herfstdag in Callantsoog, maar dan met 24gr C. Hier naast het zwembad zie je hoogstens de bomen wat zwaaien. Het regent af en toe een klein beetje (miezer). Dat is het wel.
  7. Harry en Ria:
    4 januari 2019
    Fijn, dat jullie je, ondanks het rare weer, nog lekker vermaken! Ben benieuwd naar het schilderij😇 Op dit moment slapen jullie hopelijk lekker door alles heen! En wordt het morgen een goede reisdag! We reizen met jullie mee!
  8. Wietske:
    5 januari 2019
    Vannacht werd ik wakker van de regen: het hoosde lekker, maar de wind was juist weer rustiger. En nu schijnt het zonnetje alweer! Voor zover we zien gaan in Krabi alle vluchten gewoon, gister ook dus we gaan straks met de taxi heen.