Vervolg dag 1 en dag 2 Bangkok

16 december 2018 - Bangkok International Airport, Thailand

Schietgebedje bleek niet nodig, gistermiddag ging prima. Na ons dutje zijn we gaan  zwemmen (kooouuuddd), rondje park en daarna eten in een lokaal tentje. Lekker dat het was! Hmmmm. Morris en Silke eten er ook goed van mee, maar ik moet eerlijk bekennen dat we hulp van de ipad hebben gehad. Lang leve de internet verbinding.

Vannacht iets last van de jetleg gehad: Morris en Silke werden 23.45u wakker (en wij dus ook want we gingen met de kids naar bed). Filmpje gekeken, verhaaltjes voorgelezen, krentenbol gegeten, yoga met Silke en toen opnieuw slapen. Viel niet mee voor ze, we hebben nogal wat van bedden gewisseld haha maar na even goed naar buiten kijken en wat uitleg gingen ze toch slapen. 09.00u(!!) werden we weer wakker. Hmmm hier kan ik aan wennen!

Heerlijk ontbeten in het hotel (honger hadden we nog niet echt maar het fruit en een klein croissantje was ook lekker) en om 11u op pad met een taxi. Afgezet bij Wat Pho, een van de grootste en mooiste tempels van Bangkok. Meteen lekker onderdompelen in de cultuur. En wat voor een cultuur!!! Ik heb echt mijn ogen uitgekeken, prachtige beelden, tuin, gebouwen. Wauw!!! De kinderen vonden vooral de kleinere beelden mooi en al het goud dat op de torens zit.

Bij de tempel is een massageschool en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Ramon ging voor de voetmassage, Silke en ik voor de thaise massage. Het was een soort drukpunt massage en je werd een beetje uitgerekt hihi. Met Silke werd wat rustiger aan gedaan gelukkig, alleen het vingerknakken vond ze een beetje spannend. Maar ik zag dat ze half in slaap viel, de rest vond ze heerlijk. Morris mocht ook heel even gemasseerd worden (niet voor betaald), maar na een minuut of 10 vond ie het wat spannend, dus snel terug naar papa. Ik hoorde hem Berend Botje en Sinterklaasliedjes zingen.

Wij zijn natuurlijk toeristen, maar Silke en Morris zijn echt een bezienswaardigheid voor de Thai. Overal high-fiven en lachen naar de kinderen. De Thai zijn heel lief en totaal niet opdringerig. Ze proberen wel vaak wat aan je te slijten maar we hebben inmiddels al “Nee dankuwel” leren zeggen en dat werkt goed.

Helemaal ontspannen zijn we  naar Khaosan Road gewandeld (half uurtje). De bedoeling was dat Morris lekker even kon slapen in de buggy. Helaas, hij was het er niet mee eens. Alweer geen middagslaapje dus. We hebben onderweg wat gegeten bij een lokale thai waar ook een toerist zat. Toch een beetje spannend, maar met wat cola erbij moet het kunnen. Totaal betaalden we 8,- voor 3 gerechten, 1/3e van wat we gister in een restaurant betaalden... ook grappig: vaak staan er geen prijzen bij; toeristen betalen een speciaal tarief.

Daarna door naar Khaosan Road. Dat is ongeveer DE toeristische plek van Bangkok waar met name frutsels en massages (waarbij er aan je wordt “gefrutseld” vermoed ik) te koop zijn. Ook zijn er een aantal mooie barren waar je heerlijke cocktails kunt drinken, maar die bewaar ik voor het strand. Eerlijk gezegd was het leuk, maar niet zo spectaculair als verwacht. Maar misschien lag dat aan de tijd: s’ avonds schijnt het er een stuk drukker te zijn. Geeft niks, we hebben ons toch vermaakt (en laten afzetten 🤣). Silke was enorm blij met een Peppa big henna-tattoo. En daar doen we het tenslotte allemaal voor 😁

Het is nu 17.00u en we zijn terug bij het hotel. De kids doen even een tukkie, straks weer lekker eten en daarna weer een kleine avond uitstap: schuin tegenover het park is een soort Disney festijn waar we willen kijken. Morgenochtend gaan we vroeg op voor een fietstour door Bangkok.

De tourorganisatie heet Co van Kessel en is gestart door, jawel, een nederlander! Fietszitjes zijn voor de kids aanwezig en het schijnt echt heel leuk te zijn. Ik heb er enorm veel zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla:
    16 december 2018
    Wat een mooie tattoo Silke!
  2. Rene Boekel:
    16 december 2018
    Gaaf jongens wat een ervaring lekker dat het goed gaat met de kids geniet ervan 😘
  3. R potter:
    16 december 2018
    Als het goed is, zijn jullie nu aan het slapen. Wat een indrukken! Lijkt een vol programma, maar valt in praktijk hopelijk mee! Rust lekker uit en ehhh morgen goed rechts, of is het juist links?? Rijden hoor!🙈😘
  4. Petra waijboer:
    16 december 2018
    veel plezier met fietsen morgen, is echt heel leuk!!!!
  5. Wietske:
    17 december 2018
    Nee hoor, geen vol programma, of in ieder geval: zo voelt het niet 😋 Alles rustig aan en wanneer we zin hebben. Chill!
    En inderdaad, ze rijden hier links. Heel gek, de eerste keer dat we in een taxi stapten en de chauffeur rechts instapte dacht ik: wat doet hij nou...!