Zon zweet en zand

27 december 2018 - Ko Lanta, Thailand

Bij het boeken van de reis hebben Ramon en ik een discussie gehad over Krabi, waar we nu zijn. Ik zag idyllische plaatjes op internet, Ramon hoorde dat het een vies stinkstadje was van een collega. Uiteindelijk toch 1 nachtje in Krabi geboekt vanwege de late vlucht naar het zuiden. Conclusie: De idyllische plaatjes waren in ieder geval niet van hartje-Krabi-stad 😂. We vinden een Nederlandse bakker waar we ontbijten en kletsen met de eigenaar en een engelse heer over politiek en het toerisme hier. De veerboot vertrekt als het goed is op 10 minuten lopen vanaf ons guesthouse, maar omdat we op internet twee vertrekplekken voor een veerboot vinden, willen we er al vroeg zijn: als het toch op de andere plek is, kunnen we nog een taxi regelen daarnaartoe.

Het is pas 10.30u en heet!! We slepen met koffers en kinderen en Ramon heeft flink de pas erin. Onderweg worden we door verschillende Thai aangesproken: where you go, where you go? Need taxi, tuktuk, boat? We help! Jajaja. Voor het eerst stoor ik me aan de opdringerige heren. Eentje loodst ons mee: ferry this way! Hij probeert ons bij een bootje te krijgen. Dikke doei, we moeten verderop zijn! Dank u google maps 😇.

We kopen een kaartje bij een kiosk en wachten. 5 meter ernaast staan andere Thai kaartjes voor dezelfde boot voor hogere prijzen te verkopen. Goed. We zijn echt in het toeristische gedeelte van Thailand aangekomen. De Nederlandse bakker waarschuwde ons er al voor. De boot vertrekt pas 11.30u dus wachten geblazen, gelukkig vinden we een plekje in de schaduw. De boot is redelijk netjes, niet van het niveau van de trein: geen catering, dweilen of vegen tussendoor en er wordt geen vuilnis opgehaald. We moeten desondanks 10baht schoonmaakkosten betalen aan het eind van de bootreis (2,5uur). Bij aankomst aan land moeten we opnieuw 10baht opruimkosten voor het eiland betalen... ik overweeg heel even om een scene te schoppen... wat een bullshit! Maar goed, die 2x 35ct is dat nou ook weer niet echt waard. Bovendien hebben we voor Silke geen ticket betaald, we hebben glashard gezegd dat ze 2 is: almost 3 yes yes 😈. Oooh wat zijn we erg he 🙈

Op de boot hebben we al een taxi geregeld. Fijn, want ik ben er klaar mee: we zijn vies, bezweet en moe. En dan.. komen we bij het Royal Lanta Resort. We worden vriendelijk welkom geheten, onze tassen worden naar de kamer gebracht en we worden rondgeleid. Het is een ruime kamer met een stapelbed, kleine keuken en een grote badkamer, aan het zwembad. Wat is het hier mooi!!! En... we hebben een jacuzzi! Yay! We doen een dansje: 9 dagen hier!!! Wooohoooo! Na douchen, badderen en zwemmen zijn we opgefrist en gaan we naar het strand voor wat eten. Het wordt bijna saai om te zeggen: onze monden vallen weer open van verbazing. Het is hier echt fantastisch! We eten lekker, de kinderen spelen in het zand, drankje en een ondergaande zon erbij, wat wil een mens nog meer? We weten het oprecht niet. En voorlopig hoeven we ook helemaal niets...

1. Carla:
    27 december 2018
    Wat een dag weer zeg! Maar na elke genomen hobbel worden jullie weer dubbel en dwars beloond! Geniet er maar lekker van hoor!
  2. Harry en Ria:
    27 december 2018
    Goed, dat jullie niet langer in Krabi moesten blijven. Volgens mij zijn jullie nu wel echt aan lekker rustig aan doen (nog lekkerder rustiger aandoen) toe! Hier was vanavond ook een mooie rode lucht. Het is net niet helder, maar wel lekker fris. We gaan weer grijze dagen tegemoet. Geniet dus maar van de mooie kleuren en luchten bij jullie en van elkaar!
  3. Rene Boekel:
    27 december 2018
    Wat wij vroeger over de wintersport vertelden het reizen is even afzien en daarna komt het feest, wat dat betreft zie ik een overeenkomst alleen geen sneeuw 😂. Het ziet er prachtig uit geniet ervan , enne die sneeuw die komt in februari wel☃️⛄️⛷⛷🏂🏂.
    En wat zijn die foto’s weer leuk.