Il pleut

7 augustus 2019 - Brest, Frankrijk

Nou ja nu nog maar een beetje, maar vanaf morgen hihahondeweer. Er wordt al dagen slecht weer voorspelt, maar tot nu toe viel het mee. De komende drie dagen wordt het dan toch echt slecht. En dat komt net rot uit.

We zijn naar Brest gereden om hier dolfijnen te kunnen spotten in het wild. Er gaan excursies naar vaste groepen dolfijnen die hier leven en het zou ook zeer geschikt voor kinderen zijn. Omdat ik de voorspellingen in de gaten hield, heb ik een dag of twee geleden al een bericht gestuurd naar het stel dat dit organiseert. Onderweg naar Brest krijgen we eindelijk antwoord: helaas, er wordt windkracht 4-5 verwacht met regen en onder die omstandigheden varen ze niet uit. Volstrekt logisch natuurlijk, maar toch teleurstellend.

Wat nu? We zijn dik de helft onderweg en het hotel annuleren voor vanavond gaat niet meer. We besluiten toch door te rijden naar Brest, er zijn best wel wat musea en kinderspeelplaatsen binnen te doen daar. Het hotel is netjes, maar echt een zakenhotel waar voor kinderen niets te doen is. Ik heb dit uitgezocht omdat het het enige hotel was met een (buiten)zwembad. Maar ja, met deze miezerregen en de voorspellingen voor de komende dagen is dit niet zo leuk voor Silke en Morris.

Een rondje googlen levert een redelijk betaalbare optie voor een stacaravan met een binnenzwembad. Na vannacht gaan we dus nog één keer verkassen voordat we naar onze eindbestemming gaan: een kleine camping bij Nederlandse mensen. Nu maar hopen dat het weer straks wat beter wordt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria:
    8 augustus 2019
    Na regen komt vast weer zonneschijn!
  2. Rene Boekel:
    8 augustus 2019
    Julie hebben twee zonnetjes bij jullie.