La dinosaure et le pipi

4 augustus 2019 - Villers-sur-Mer, Frankrijk

Na een eenvoudig maar lekker ontbijt vertrekken we naar het dinomuseum. Er is een expositie over haaien die Morris te gek vind en Silke vermaakt zich met de interactieve onderdelen. Er zijn onderdelen van botten en complete skeletten van zeedino’s plus een compleet stegosaurus skelet. Het blijkt niet heel groot te zijn. Na een uurtje hebben we alles bekeken en gaan we naar buiten.

Er ligt een park om het museum heen waarvoor je fietsen en skelters kunt huren. Je kunt ze een uur of een half uur huren, maar, zegt de verhuurder: in een half uur kun je het park niet door. Oh nee..? Challenge accepted! 😂

Op hoog tempo crossen we het park door, de kids zitten voorop terwijl wij trappen en vinden het te gek. Maar na 20minuten nemen we toch even pauze dus helaas.. na 45 minuten zijn we terug  of we het verschil even willen bijbetalen... hihi jammerrrrrr joh! Maar de verhuurder matst ons: we betalen voor een 2-persoons skelter ipv een 4-persoons. Daar houden we van!

En dan hup, een crêpe eten en op naar het strand dat vlakbij ligt. Het is zondag en dus druk maar dat geeft niet. We doen allemaal een korte of langere tuk en ook hier breekt het zonnetje weer even door. Lekker! Ramon heeft wat last van zijn rug, onze park-cross actie heeft daar natuurlijk  niet bij geholpen dus we besluiten op onze reis Nantes over te slaan, dat scheelt 4-5u autorijden. Ik kan dat gewoon op het strand regelen, lang leve het internet!

Oh en we kijken natuurlijk naar de F1, go Max!

Als we aan het eind van de middag willen gaan slaapt Morris nog en die is een beetje verdrietig als we hem wakker maken. Ik hijs hem in de draagzak en zo lopen we richting auto als ik ineens iets warms voel... OH SHIT vergeten.... Morris heeft zijn zwemluier nog aan...

maar goed dat alle kleren in de dakkoffer zitten. Bovendien heb ik op het laatste moment voor vertrek nog biotex in de auto gegooid, maar die draagzak zal nog wel even nat blijven!

1. R potter:
    5 augustus 2019
    Ziet er allemaal heel mooi uit, Wietske en Ramon! Veel plezier! En Ramon: vervelend, die rug. Lekker blijven lopen. Dat helpt Harry tenminste.