Dag 3-4 Bangkok

18 december 2018 - Santiphap Park, Thailand

Gistermiddag niks doen was een heel goed idee. Het is alleen jammer dat we niet altijd onze eigen goede ideeën doorzetten... 😂

Na onze middagslaap zijn we lekker het zwembad ingedoken en hebben een ijsje gegeten. Bij de balie van het hotel hebben we gevraagd om een goede plek om te eten. Jawel, een paar straten verderop zat een markt, daar konden we lopend naartoe. Perfect, dan vinden we daar wel iets te eten. Waar we niet echt op gerekend hadden was dat het avondspits was (16u) en dat we naast een vierbaansweg zouden lopen.  Mijn oren doen er nog zeer van. Helaas geen eettent te vinden (ja, mcdonalds enz. maar daar hadden we helemaal geen zin in), het was meer een lokale markt met meters aan slippers en shirts, maar we hadden geen zin in shoppen. Teveel indrukken.

Uiteindelijk toch nog een goed chinees restaurant gevonden waar veel lokale thai zaten. De kaart bestond uit 20 pagina’s (I kid you not) waarop zo’n 5-6 gerechten staan per pagina. Hier wordt een dier in ieder geval goed benut, want alle organen en onderdelen staan zo ongeveer op het menu. Letterlijk. Het is allemaal iets teveel. We eten lekker, maar zijn te moe. Met de taxi snel terug naar het hotel en slapen (19.30u). De kinderen slapen al snel, ramon besluit nog wat eten te halen en ik lees een boek. Een te spannend boek: Meisje op de trein van Paula Hawkins. Een aanrader als je van doodslag en kindermoord houdt. Niet helemaal wat ik nodig had, maar ik kan hem niet wegleggen.

Vanochtend werden we opnieuw om 9.00u wakker. Ik heb de kinderen om 01u heel even horen kletsen, maar daarna sliepen ze weer snel. Fijn! Lekker even ontbijten. Ik wilde vandaag graag naar een soort kinderparadijs waar ze zich mogen verkleden en allerlei beroepen mogen uitvoeren. Van brandweer tot stewardess, maar Silke heeft last van haar middelste teen. Gestoten? We besluiten om nu echt even zo min mogelijk te doen en installeren ons in het park met wat broodjes, speelgoed en kleurplaten. Even lekker bomen en een zacht windje doet ons goed. Morgen gaan we met de trein dus hoeven we ook maar weinig te lopen.

Oh ja. De cultuurshock valt me mee. Tot nu toe meegemaakt:

• een taxichauffeur liet ons gisteren trots zijn stukje tijgerhuid zien. “For protection” 😥 je weet dat het bestaat, maar als het voor je neus gezwaaid wordt is het toch anders.
  • Haaienvinnensoep in chinatown
  • Grilled cheetah op de kaart. Na even googlen blijkt het gelukkig een slechte thaise vertaling te zijn voor een gerecht met een deel van de kippenmaag. Pfiew!
  • Russen in het park die zeer waarschijnlijk een bepaald berucht beroep hebben (kerel die aan het boksen en opdrukken is in het park: “I’m from Russia, we are stationed here, we work for the government.” Russen hebben volgens mij te weinig humor, dus ik geloof hem 😳).
  • Een dame haalt een tas uit een struik die achter ons staat terwijl we op een bankje zitten. Drugs? Wie weet.

Welkom in Bangkok! 😋

1. Rene Boekel:
    18 december 2018
    Leuke hoed Silke die maakt ook een wereld reis van Spanje naar Nederland en nu naar Thailand 😘.
  2. R potter:
    18 december 2018
    Mens erger je niet in Bangkok😂 Zo te zien ergeren jullie je niet! 9 uur wakker! Wat een luxe! Voor morgen: Een goed treinreis !
  3. Wietske:
    19 december 2018
    Ja de hoed wordt goed benut. Een goede aanschaf daar in spanje!