Treinen en een optreden

22 december 2018 - Chiang Mai, Thailand

Oef, wat gaat de tijd snel. Vandaag alweer onze laatste dag/ochtend in het heerlijke Thai Thai Sukhothai Guesthouse. Even ontbijten en zwemmen en dan moeten we alweer gaan. We bestellen aan de balie eerst een taxi: 1500 baht (41,- voor een reis van een uur). Eh.... 720 bedoel je? Net zoals de heenweg met de metertaxi? No no 1500 fix price. No metertaxi here. We lachen en besluiten aan het zwembad even te googlen. Verrek inderdaad geen taxi te bestellen en de meeste mensen hebben dezelfde ervaring als wij ... slimme jongens die Thai. Sukhothai is een soort “eindbestemming” voor de meeste toeristen dus als je er weg wilt kun je natuurlijk vragen wat je wilt. We willen de gok niet nemen om zelf op zoek te gaan naar een taxi en dan de trein missen. De taxichauffeur blijkt een neef te zijn van de eigenaresse. Hahaha jaaaa precies.

We komen keurig op tijd aan en wachten op de trein. Even verwarring: er zitten mensen op onze plek. Shit gaat dit goed? Maar we blijken naar de verkeerde coupe gestuurd te zijn. De trein is flink vol, dus geen eigen zitplek voor Morris dit keer. We redden ons. En... het lukt Morris zelfs om te slapen! Hoera! Het is weer een flinke zit maar de kinderen doen het wederom top. We zijn zo trots op ze! Silke en Morris mogen bij de machinisten kijken voorin de trein en op de toeter drukken! Machtig mooi! Het landschap verandert opnieuw, de rijstvelden en vlaktes maken plaats voor heuvels met bos. Het is hier weer veel groener en ik heb de eerste waterbuffels gespot.

We kijken nog wat filmpjes om de tijd door te komen. Ik heb uiteraard genoeg te eten bij me, maar ik krijg toch zin in een echte maaltijd. Als we aankomen is het half 8. Silke en Morris hebben vooral witte rijst en koekjes gehad. Ik wil groente! Er is schuin tegenover het station een restaurant waar Thai zitten te eten. Top! We gaan op een rustig plekje zitten. Denken we... want er begint vlak naast onze tafel live muziek. Het is niet slecht, maar wel behoorlijk onverstaanbaar wat dan weer heel grappig is. Ramon kan het niet laten en zingt een paar nummertjes mee, de kids bij hem op het podium. Supermooi gezicht!

Helaas valt Silke als ik even met pap en mam facetime en dus is het feest klaar. Het is dan al 21.00u, Silke is overstuur en moe. Gelukkig is de taxi er, snel naar het hotel! Het Wangburapa Grand Hotel heeft zijn “grande” tijd wel gehad, maar wederom schoon. Kids naar bed, wij nog even douchen en dan slapen. Morgen even lekker niks doen. Nou ja, misschien even shoppen en een massage, dat hebben we wel verdiend 😜 welterusten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rene Boekel:
    22 december 2018
    Hé dit optreden gaat buiten boekings kantoor René Boekel, weg provisie 😂😂😜😜
  2. Wietske:
    23 december 2018
    We sturen wel een deel van de maaltijd naar je op als compensatie. Wil je Thais-heet of mietjes-heet eten?