Daar gaan we weer!!

5 januari 2019 - Bangkok International Airport, Thailand

Gisteren waren we nog wat onzeker over onze terugreis vanwege de storm, maar vandaag zien we het alweer zonnig in:

We worden wakker met een zonnetje en wat wolkjes. Bij het ontbijt zien we dat de zee nog wat onstuimig is en het regent eventjes, maar verder is het prima weer. De eerste mensen liggen alweer aan het zwembad. De storm blijkt meer naar het noorden getrokken dan verwacht en ook Krabi heeft weinig last gehad. Alle vliegtuigen heben daar gewoon gevlogen  en zijn (ook niet onbelangrijk) veilig van en naar Krabi gekomen.

We gaan dit keer met de taxi naar het vliegveld en niet met de veerboot. Dat hadden we al vóór de storm in ons hoofd, maar nu komt het extra goed uit. De veerboten gaan nog niet, maar we moeten wel een klein stukje met de pont. Die is al die tijd gewoon blijven varen en vertrekt nu dus ook gewoon. Op internet lazen we als reistijd met de auto: 2,5 tot 3 uur en ons vliegtuig vertrekt 14.50u dus om 10u vertrekken we. Mochten er onderweg problemen zijn, dan hebben we genoeg speling.

Met tegenzin nemen we afscheid van onze australische/zuidafrikaanse/zwitserse (lang verhaal) vrienden en we stappen in de minivan. De route blijkt een stuk korter: volgens google maps 1u40min. De chauffeur heeft er zin in en trapt lekker op het gas: we zijn in anderhalf uur bij het vliegveld. Dat kwam ook omdat we niet hoefden te wachten bij de pont: goed getimed dus. Bij de pont zelf ging het prima: je steekt een brede rivier over waar het water mooi rustig is. Beetje zoals de Waal of de Rijn. Onderweg zien we ook geen schade behalve een tak hier en daar en de snelweg is vrij en droog.

Het is wel grappig: in Nederland zie ik op tegen een (auto)reis van anderhalf uur. Hier? Ooooh wat een lekker kort ritje!

We komen dus ruim op tijd aan op het vliegveld: 3 uur te vroeg. Ach, we zijn het inmiddels gewend. Even lunchen, filmpje kijken, koffie... we komen de tijd wel door. Ook hier trouwens geen raar weer. Alleen een beetje bewolking. Raar genoeg voor de Thai. Onze vlucht vertrekt op tijd en jawel, ook deze is gewoon erg saai: we hadden hoogstens een beetje (tegen?)wind met opstijgen. In Bangkok is het helaas ook bewolkt. Jammer! Misschien dat we morgen nog een zonnetje mee kunnen pakken. Maar eerst maar eens naar het hotel.

1. Rene Boekel:
    5 januari 2019
    Gelukkig veilig in Bangkok aangekomen.